kellemes ébredés

Hányszor hallottad már, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése? Ahhoz, hogy jól induljon a napod nem csak arra van szükséged, hogy kipihenten ébredj és jobb lábbal kelj ki az ágyból, hanem kell hozzá egy kiadós, egészséges  reggeli is.

Valahogy a mondás is úgy tartja, hogy a reggelid legyen olyan, akár egy királyé. Na persze, itt nem a drága alapanyagokra kell gondolni, sokkal inkább arra célozz ez a bölcselet, hogy fogyasszunk vitaminokban és tápanyagokban gazdag étket reggelire.

Vegyünk számba a legegészségesebb és legtáplálóbb reggeliket:

  1. A number one diétázóknak, sportolóknak, szellemi és/vagy fizikai munkát végzőknek a zabpehely és a zabkása, azért mert ez az eledel hosszan tartó jó lakottság érzetet ad és tele van ásványi anyagokkal.zabpehely
  2. Tojás másképp! A rántottát, a tükörtojást és az omlettet már unásig falatoztunk egészen pici korunktól kezdve, ezért érdemes egy kicsit felturbózni, ha ez kerül az asztalra. Dobj hozzá egy kis fetát, spenótot, aszalt paradicsomot, rukkolát és máris Olaszországban fogod magad érezni csodás reggelid láttán.tojas
  3. Hagyd a vajkrémet, válts valami izgalmasabbra! Magyaros, márványsajtos, natúr, csakhogy a nagy klasszikusokat említsük. Ezek helyett válaszd inkább a padlizsánkrémet, a brokkolikrémet, humuszt vagy az avokádókrémet. Kezdetnek vesd be ezt a négyest, hidd el később mindenből kencét fogsz csinálni.tapasz
  4. Citromos víz, gyógynövényes tea, frissen facsart gyümölcslé! Víz a hidratáltságért, tea a frissességért, gyümölcslé az egészségért. Ettől a kombinációtól fittnek és élettel telinek érezheted magadat.citromos viz
  5. A smoothie és a  turmix mostanában elég nagy divat lett. Az otthoni elkészítéshez szinte minden adott, mivel a receptek elárasztották az internetet, így könnyen találhatsz olyan verziókat, amik a Te szervezetedre vannak szabva.smoothie

Szép álom válna valóra, ha mindenkinek annyi ideje lenne a reggeli elkészítésére, amennyit csak szeretne.

Íme néhány tipp későn kelőknek és kapkodva reggelizőknek:

uzsonnas doboz_2

 

  • Tervezz és gondolkodj előre! Ha van rá lehetőséged, időd és kedved készülj fel este a másnapi reggelire.
  • Szerezz be egy-két jópofa uzsonnás dobozt, termoszt, üveget, amiben szállítani tudod a finom falatokat.
  • Ne feledd, hogy az alma csökkenti az éhséget, a banán pedig nagyon laktató.
  • Ne csapd be a gyomrodat egy jó erős kávéval!

Te mekkora figyelmet fordítasz a reggelidre?

Tetszett ez a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel is!

Mondd el a véleményedet!