koran keles jotekony hatasi

A mondás úgy tartja, hogy aki korán kel, aranyat lel. Valóban aranyat érő kincs lehet a hajnali kelés? Utánajártunk, hogy milyen pozitív hatásai vannak. Mik is tehát annak a “nem szeretett” korán kelés jótékony hatásai ?

  1. Azok, akik az első ébredők között nyitják ki a szemüket nagyobb eséllyel jutnak több napfényhez a nap folyamán, mint azok, akik szeretik sokáig húzni a lóbőrt. De miért fontos a napfény? Amerikai kutatók szerint, ha egy ember testét több napfény éri, akkor a belső biológiai órája is szabályosabban fog működni, így a test az energiáit is optimálisan osztja majd be. A kevés napsütés zavart okozhat a belső órában, így az éhségérzet növekedéshez, végső soron súlygyarapodáshoz vezethet.
  2. Aki korán kel kezdeményezőbb és előrelátóbb. Egy egyetemistákon végzett kutatás szerint sokkal konkrétabb tervekkel rendelkeztek a jövőt illetően azok a hallgatók, akik korán keltek, mint azok, akik nem
  3. Egy spanyol kutatás szerint a hamar ébredők biztonságosabban vezetnek.
  4. A Preventation.com tanulmányában az olvasható, hogy a korán kelők 25%-kal boldogabbak, mint a későn fekvő, sokáig alvó társaik.
  5. Egyes források úgy vélik, hogy az edzések témakörben is kiütéssel győznek a hajnaliak. Ennek egyetlen oka az, hogy akik időben kelnek sokkal könnyebben képesek rendszeres edzéstervet és beosztást kialakítani.
  6. A korán kelőkkel a főnök is jobban elégedett. Egy angol pszichológiai szaklap szerint a felettesek hajlamosak az elvégzett munka minőségétől függetlenül negatív tulajdonsággal felaggatni a munkába épphogy csak beesőket.
  7. Egy japán kutatás szerint a későn fekvőknek, a biológiai órájuk felborulása miatt sokkal nagyobb az esélyük arra, hogy kialakuljon náluk a 2-es típusú cukorbetegség.

Szerinted valóban ennyivel jobb a korán kelés, vagy embere válogatja, hogy kire milyen hatással van?

 

Tetszett ez a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel is!

Mondd el a véleményedet!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.