almatlansag

Vannak olyan esték, amikor megmagyarázhatatlan módon egyszerűen nem jön álom a szemünkre. Ha valami kézzel foghatóbb praktikával szeretnéd elűzni az álmatlanságot annál, hogy a bárányokat számolgatod miközben meleg tejecskét kortyolgatsz, akkor próbáld ki ezeket a módszereket. Tehát mi is az sorba szedve, ami elűzi az álmatlanságot ;

  1. Nem új keletű már az, hogy a gyógynövényeket minden területen bevetik. Már nagymamáink is kotyvasztották a különböző főzeteket a meghittebb alvás érdekében. A legjobbak: a kamilla, a macskagyökér és a levendula.
  2. Fűszerezd meg álmaidat egy csipetnyi ánizzsal! A meleg tej és az ánizs együttesen verhetetlen páros és az íze sem utolsó.
  3. Pótold a kalciumot lefekvés előtt! A kalcium segíti az izmok ellazulását, így könnyíti meg az elalvást is. Ez tulajdonképpen a nagymamák meleg tejes trükkje, de igazából bármilyen tejtermékkel kalciumhoz juttathatod a szervezetedet.
  4. Ha a kalcium rendben van, jöjjön a magnézium! A magnézium nélkülözhetetlen a mélyalváshoz, ezért, ha gyakran tör ránk az inszomnia, rágcsáljunk mandulát.
  5. Kérj egy cseresznyés koktélt! Kutatások bizonyították, hogy azok, akik elfogyasztottak egy pohár cseresznylevet sokkal hamarabb búcsút inthettek az álmatlanságnak, mint azok, akik ezt nem tették.
  6. Egy kis nasi beindítja az álomgyárat. Némi rágcsálnivaló elfogyasztása kicsit megemeli a vércukorszintet, ezért a szervezet elkezd inzulint termelni, ami köztudottan álmosítólag hat az emberekre.
  7. Kösd össze a kellemest a hasznossal, nassolj diót! A dió triptofán nevű aminosava felelős a szerotonin és a melatonin hormonok termelésének serkentéséért, tehát rágjunk el egy marék diót és húzzuk is a lóbőrt.
  8. Ami tiltólistás: Kerüljük a koffeintartalmú italokat, a magas kakaótartalmú édességeket és az erős fűszerezésű ételeket.

A fent említett ételek, italok közül biztosan akad olyan, ami az otthonunkban is megtalálható, így nem kell az éjjel-nappali közértbe rohanni értük az éjszaka közepén. Valaki szerint hasznos, valaki szerint semmit sem érnek ezek a praktikák, de egy biztos, amíg ébren malmozunk a plafont bámulva, van időnk meginni egy csésze teát vagy elrágni pár szem diót! :)

Te milyen módszerekkel űzöd el az álmatlanságot?           

 

Tetszett ez a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel is!

Mondd el a véleményedet!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.